lördag 22 december 2012

Gå gå gå!

Jag har kommit på att min grej är att gå. Jag älskar att gå! Då försvinner allt runtomkring. Min skalle rensas på allt skit, all stress, alla farhågor, allt. Jag hade en "session" för ett par veckor sedan där jag började gå en promenad. Rätt som det är "vaknar" jag och upptäcker att jag gått i nästan 3 timmar utan att jag märkt av det. Likadant var det idag. Efter att jag kommit hem från handling av julmat med mamma och bror (handlingen från helvetet med hela Sverige i samma affär), parkerar jag bilen, lämnar matvarorna hemma och drar ut på promenad. Känner nästan genast hur stressen bara rinner av. Trots att jag på väg hem tänker på allt jag behöver göra innan jag kan slappna av på Julafton, räcker det med bara ett par minuters promenad för att de tankarna ska försvinna och ersättas med ett totalt lugn. 2 timmar senare och jag känner mig renad.
Så jag har kommit på att detta är min grej jag behöver för att rensa skallen. Min vän har sin träning där hen får exakt samma resultat. Jag kan hålla med att träning har ungefär samma effekt på mig, men inte alls på samma sätt som en promenad. Jag är så glad att jag nu kommit på receptet äntligen! Här ska gås, för jag behöver rensa skallen på alla negativa tankar ofta så här i juletid. Vem behöver bli älskad när man kan gå bort det behovet? Inte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar