fredag 28 december 2012

Slutet närmar sig

Sitter på väg hem i bilen efter årets sista arbetsdag och känner överraskande en klump som växer i magen. Undrar först varför den dyker upp men kommer sedan på:
Jag har precis gått genom årsslutet för sista gången på mitt nuvarande arbete. Jag hatar verkligen dessa årsslut och all den negativ stress de innebär på grund av bristen på planering av säljsidan. Men på något sätt känns det otroligt sorgligt att aldrig få uppleva detta igen. Att aldrig få känna gemenskapen i galenskaperna med alla kollegor som liksom jag arbetar i ett kaos utan dess like de sista dagarna på året. Snart kommer vi alla strös för vinden för att kanske aldrig ses igen. Vissa kommer jag sakna något fruktansvärt. När jag tänker på detta kan jag inte hindra tårarna från att rinna ner för mina kinder och känna en hopplöshet inför vad som komma skall. Jag har sagt det förr och säger det igen: JAG VILL INTE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar