söndag 3 juni 2012
Extra baggage
Jag har genomgått en viktresa för ett antal år sedan. Innan resan vägde jag 120 kg den sista gången jag vägde mig. Från 2004 fram till hösten 2005 gick jag ner minst 30 kilo. Jag vägde som minst 90 kg. Jag var, med mina mått mätt, ruskigt vältränad. Höjdpunkten kom när jag lyckades ta mig genom vad som då hette St. Eriksloppet. En halvmara i Stockholm. I dag kan jag inte förstå att det var jag som sprang det loppet. I jävligt fisig takt i och för sig, men ändå! Sedan det loppet har jag sakta men säkert lagt på mig mer och mer igen. Jag har aldrig hållt på att väga mig, mest beroende på att jag varit så fet och vägt så mycket. Det hade inte förvånat mig om jag vägde 130 kg när jag vägde som mest runt 2004, innan jag beslutade mig för att sluta röka och leva mer hälsosamt. Sedan är jag en person evigt tacksam för att hon drog med mig på mitt första BodyPump pass (som jag kör än idag och tycker fortfarande är ruskigt kul) och "tvingade" mig börja springa. Tack M! Du vet inte vad det betytt för mig. Även efter min viktnedgång väger jag mig knappt alls. Senast jag vägde mig var säkert ett år sedan och då stod vågen på 95. Min aversion mot vågar hänger ihop med att jag nästan alltid varit fet. Jag ser mig fortfarande som den jag var för över 7 år sedan. Men jag tror att om vågen stod på 100 om jag vägde mig idag, skulle jag inte bli förvånad. Därför har jag nu bestämt att det får vara nog ett tag. Jag ska ge mig veckan som kommer, då jag ska vara ledig några dagar och då vill jag unna mig. Men sedan är det nog! Jag ska resa till Alicante på min semester och vill känna mig så bekväm jag kan med min kropp, och det innebär träning, mindre mat och inget godis! Detta från och med nästa vecka alltså. Jag har tagit beslut som detta flera gånger. Och jag vet att jag kan hålla det i alla fall en månad. Jag hoppas nu jag kan hålla det lite längre så jag känner mig, om inte smal, så inte lika fet när det är dags för semester. Jag tror min självbild hänger ihop med hur oföretagsam jag är när jag är ledig. Jag hoppas jag kommer våga mer på egen hand om jag känner mig i bättre form fysiskt än jag gör idag. Så om några dagar kör vi!!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar