lördag 4 februari 2012

Mina första musikminnen

Jag kommer ihåg en skivspelare, min bror och jag lyssnandes på Fantomen i vårt gemensamma sovrum. Jag och min bror växte upp med mamma och pappa i en tvåa på 43 kvadrat vill jag minnas. Kan ha varit allt mellan 41-49 men hur som helst vill jag nog kalla det för att vi var trångbodda. Kan idag läsa om tvåbarnsfamiljer som klagar hos diverse skvallertidningar, som Aftonbladet och Expressen, att de lider så av sin trångboddhet i deras trea på 60 kvadrat. Stackars jävlar brukar jag tänka då och sucka ironiskt. Hur som helst minns jag Fantomen som vi lyssnade på oavbrutet när vi var små. Min bror är för övrigt 1 år och 9 månader yngre än jag så vi umgicks väldigt mycket under vår uppväxt.  Denna skiva är faktiskt den enda jag minns från tiden när jag var riktigt liten, säg upp till 7 år. Mitt musikintresse vaknade nog inte på allvar förrän i högstadiet, men det kommer vi till senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar