onsdag 8 februari 2012
Över till vinyl
Jag kom till en punkt där jag insåg att det är ju faktiskt rätt speciellt med en LP-skiva ändå. Det var något visst att sitta med den i händerna och titta på konvolutet, vända på det och läsa låtlistan på baksidan. Så mycket större än det lilla kassettbandet, där man knappt såg vad det stod. De första LP-skivorna jag köpte var Kiss "Lick it up" och Joan Jett "Bad reputation". Nu är vi på högstadiet tror jag (ett av mina problem är min tidsuppfattning vilket säkert kommer märkas då och då i denna blogg) så det kan ha varit på mellanstadiet också. Min musikkompis denna tid var i alla fall Roger. Han gillade bara hårdrock. Vilket jag också då gjorde vid den här tiden. Han lärde mig att man bara fick låna skivor om man själv köpte skivor som man lånade ut i sin tur. Tjänster och gentjänster. Vi satt ofta efter plugget och lyssnade hos honom på nya skivor vi hade köpt, eller gamla som vi ville lyssna på igen. Kan ibland tänka tillbaka på den tiden och känna att jag skulle vilja vrida tillbaka klockan och återuppleva den. Så okomplicerat livet ändå var då!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar