lördag 26 maj 2012

Prommis och schlagerfest

En annan sak jag ägnar en hel del tid åt på helgerna är att promenera. I dag t ex har jag varit ute på min vanliga prommis runt den finaste stadsdelen i Stockholm: Kungsholmen. Och i kväll är det dags för schlager i Baku! Jag har bestämt mig att följa vad många kompisgäng och familjer gör: Jag kommer bänka mig framför tv'n med chips och dricka, fylla i mina betyg på de olika bidragen i tidningen och högljutt skrika ut hur alla suger utom det svenska bidraget förstås. Och till slut lova mig själv att aldrig titta på skiten igen då det är ett värdelöst bidrag som vinner som vanligt. Denna gång förmodligen gummorna från Ryssland. Som vanligt kommer man bli påmind att det numera handlar om allt annat än musiken i denna tävling. Enda skillnaden mellan mig och så många andra ikväll är just det att jag som vanligt är ensam...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar