torsdag 10 maj 2012

Sista kapitlet

Jag har ju fått kicken från mitt arbete då ledningen kommit på att kvalitet och kompetens inte är så viktigt men pengar däremot! För att spara ska vi stänga ner verksamheten nästa år för flytt till billigare länder. Redan nu har många fått sluta och det märks i våra två stora hus vi jobbar i, där över 700 personer en gång tillbringat sin arbetstid. Nu har ett helt hus på 4 våningar i princip tömts. Ibland så går jag över dit och går runt i de lokaler jag själv en gång satt. Senast idag gjorde jag det. Jag brukar inte tänka så mycket på ödsligheten, då jag mest går dit för att uträtta mina behov i lugn och ro, men just idag slog det mig hur jävla sorgligt det är egentligen. Här har jag tillbringat de senaste 11 åren och min största utveckling som människa och arbetare har skett här. Jag har träffat vänner för livet här. Personer jag tyckt om och aldrig kommer träffa igen har jobbat här. Jag har haft de roligaste stunder i mitt liv här. Och nu ska det snart ta slut. JAG VILL INTE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar