lördag 5 maj 2012
Svag
Jag vet inte vad det är som gör att jag är så svag för låtar som t ex Erik Hassle och hans nya "Stay". Länk kommer här Stay med Erik Hassle. Texten har betydelse för att göra upplevelsen starkare för mig (=tårar i ögonen). Men det är stämningen i alla dessa ballader som gör det. Han kan lika gärna sjunga bajs hela tiden och jag skulle fortfarande få rysningar när jag lyssnar. En sak däremot jag aldrig blir nöjd med är svulstigheten. Jag sitter varje gång jag hör en ballad som berör: Svulstigare! Det ska vara svulstigare! Men en sak är säker: Svulstiga ballader är nog det som bäst kännetecknar Magne-musik! Och än så länge har ingen kommit i närheten av den svulstighet jag vill ha.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar