tisdag 13 mars 2012

Ännu en dag

Ännu en föreläsning. I dag var jag på en föreläsning med 2011 års talare, Olof Röhlander. Föreläsningens tema var "Det blir alltid som man tänkt sig". Och jag har kunnat skriva under på det, i alla fall när det gäller alla negativa tankar jag har. Tänker jag att jag inte klarar av en sak, då gör jag ju verkligen inte det heller. Han pratade mycket om tankens makt och vilka tankefällor vi går i varje dag, och kom med många bra tips för hur man ska vända sitt tankesätt och tänka mer positivt i stället för att nå de mål man har här i livet. Jag kan starkt rekommendera honom. Får ni en chans att gå och lyssna på en av hans föreläsningar, så gör det! Jag fick ett bra tips från honom gällande hur jag ska beskriva vad hans föreläsning handlar om: Den handlar om att framrutan ska vara större än backspegeln...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar