fredag 9 mars 2012

Apropå

utgångar och tjejer så var perioden från det jag slutade gymnasiet och ca två år framåt den period när jag "lekte av mig" vad gäller festande. Som jag nämnt var raggning inte min starka sida, utan jag koncentrerade mig på festandet och, om jag blev tillräckligt full, dansandet. Vi var som sagt mycket på Ritz och det var riktigt tråkigt när de fick stänga på grund av klagomål från grannar som tyckte ljudnivån var för hög. Jag är riktigt osäker om jag minns rätt men jag tror att Imperiet gjorde sin sista spelning på kvällen när Ritz stängde igen. Jag vet att Imperiet gjorde sin sista spelning på Ritz men är osäker på om den sammanföll med Ritz sista öppna kväll. Hur som helst var jag där på den konserten och det är ett av det starkaste konsertminnen jag har. Kommer till och med ihåg att jag grät mig till sömns den natten för att Imperiet inte fanns längre. När Ritz stängt började vi i stället gå på Downtown. Här träffade jag min första riktiga flickvän. Den jag miste min oskuld med vid 18 års ålder. Den jag ville gifta mig med, spendera resten av mitt liv med och skaffa barn med. Den som krossade mitt hjärta obarmhärtigt. Den som fick mig att kasta bort många år av mitt liv av rädsla för att bli sårad igen. Jag hatar henne för det hon fick mig till. Jag hatar den jag blev på grund av hennes svek. Jag klandrar henne för att jag kanske har missat att bli lycklig även om det säkert bara är jag själv som satt hinder för det. Känns lättare att skylla det på henne. Jag tänker inte skriva mer om henne än i detta inlägg. Jag vill att det ska vara ett passerat kapitel i mitt liv. På ett sätt har jag henne att tacka för att jag fick upp ögonen för att inte vara så naiv och godtrogen. Trots att på grund av min relation med henne litade jag inte på någon i många år. Det som hände mig kan sammanfattas med att hon bedrog mig med en kompis en lång tid innan hon med ett illvilligt leende berättade detta dagen efter en nyårsafton. En nyårsafton där jag bestämt mig för att förbereda ett frieri kort in på det nya året. Efter hon gjort slut med mig på detta brutala sätt, drack jag i princip varje dag i ca två veckor. Efter detta förhållande tog det lång tid innan jag ens ville fundera på att inleda något nytt med en annan tjej. Jag tror också att denna erfarenhet gjort att jag har jättesvårt att ta avslag, oavsett vad det gäller. Jag hamnar direkt i tankar om att jag är vidrig och oönskad och ska bara hålla mig undan. Efter detta första förhållande har jag endast varit tillsammans med tre andra tjejer. Det längsta förhållandet av de tre varade 2 år. Så vid snart 45 års ålder kan jag lugnt påsta att jag är väldigt oerfaren. Hmm. Det var inte det här jag tänkt behandla när jag började inlägget, utan var inne på att ta upp ställen vi gick på under min festligaste period i min ungdom. Ja ja, det får jag väl ta upp nästa gång då kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar