söndag 11 mars 2012

Köttmarknad

En sak jag aldrig förstått är den köttmarknad som var (och förmodligen är) på alla ställen. Förutom Ritz, sprang vi som sagt på Downtown, men även på Lorry, Statt i Nynäshamn och nattklubben som låg där kasinot nu ligger. Det bytte namn några gånger men vi gick dit för vi gillade lokalen. Vi gick även på en klubb som låg på Drottninggatan men som jag inte minns vad den hette. Vet att det var något ryskt. Här "drack" jag för första gången jellyshots, och här var vi när Enigma fick sin första hit. Thomas och jag brukade gå dit och kasta dart, ta några shots och några öl. Brorsan, som vid den tiden jobbade på ett parkeringsbolag som parkeringsvakt, jobbade skift vilket betydde att han slutade typ 11 på kvällen vissa helger. Då tog jag och Thomas och hämtade bror med Thomas bil, och så åkte vi tillbaka till klubben och fortsatte dricka. Livsfarligt som sagt. Vad värre var när vi åkte till Nynäshamn! Vi körde givetvis dit och efter en helkväll fick Thomas ofta köra tillbaka. Om vi inte hade efterfest hos en tjej vi lärt känna och som bodde i Ösmo inte långt från Nynäshamn. Ryser bara jag tänker på hur lite vi tänkte på de efterverkningar våra idiotiska beslut kunde fått. Hur som helst, köttmarknade skulle detta gälla. Och dessa fem i tre ragg alla jagade. Eller dessa ragg överhuvudtaget. Jag var ute för att ha kul med mina kompisar, och festa loss. Men de flesta av de kompisar jag var ute med försvann efter de tre första ölen försvunnit och sedan såg man dom inte förrän stängningsdags igen. Själv förstod jag aldrig grejen, eller rättare sagt jag vågade nog aldrig försöka förstå blyg som jag var och är. Men jag tyckte och tycker fortfarande spelet på krogen är patetiskt. Det enda man var ute efter var ju att få ligga. Själv har jag aldrig varit ute efter one night stands. Vet ärligt inte om jag skulle fixa en sådan lös förbindelse med en människa man inte vet ett dugg om. Kom nu att tänka på en rätt äcklig sak jag minns från en kväll på gamla Strömsborg. Också ett ställe vi gick på. Firade till och med nyårsafton där ett år. Just D var otroligt populära på den tiden, inte minst hos småtjejerna. De hade uppträtt på Strömsborg, bra fulla och inte speciellt bra. Vi satt en bit bort från scen då vi inte var intresserade av deras musik. Så ser vi en stund efter konserten att de tre coola snubbarna i bandet har varsin helflaska sprit i ena handen och en väldigt ung tjej i andra handen. Nu var det ju åldersgräns på Strömsborg, men som det var på den tiden, och säkert är fortfarande, så kollades inte leg så noga när det gällde tjejer. Det var ju tjejer klubbarna ville ha in och då struntade de ofta i en del regler. I alla fall minns jag den grejen som riktigt vidrig. Jag har ingen åsikt om groupies i vanliga fall, så länge det är vuxna människor som vill ligga med kändisar. Men det här kändes mest som utnyttjande av småtjejer av tre killar som njöt av varje sekund av sitt kändisskap. Hemskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar